Tuesday

Buatmu, Ie.

buat kamu, I.

aku tau, kamu masih tunggu aku
tapi aku sarankan
tidak usah tunggu aku
kerna aku yakin
satu hari pasti
kamu merasa bosan dan benci

aku memang begini
aku selalu pendam segala yang kadang kala
tidak bisa terucap dek kata
cuma bisa merasa dek hati

sebentuk hati yang aku mahu serahkan padamu
sebagai teman cuma,
telah aku ambil semula
kerna kamu tidak pernah menjaga hatiku seeloknya

kamu bakar hatiku dengan api kosong
hatiku punya luka - luka
akibat cakaran saktimu
terhadap hatiku

teman,
kamu selalu ukir janji
bahawa kamu selalu ada buatku
selalu ada disampingku

tapi itu semua auta
kamu pernah bangkitkan kebahagiaan padaku
suatu hari dahulu

kamu juga yang telah meludah muntah sakit padaku
suatu hari dahulu

kalau kamu bisa buat begitu padaku,
kenapa aku tidak?

pokoknya
tidak perlu tanya

kenapa aku berdiam diri
kerna ini semua sebenarnya

pinta darimu