Tuesday

Plastic

cuba satu saat kau berhentikan, dan tenung ke arah anak mataku
apa yang kau melihat?
adakah sebuah ketulusan cinta yang datang dari hati?

atau hanya secebis rasa sayang yang aku berikan atas tagihan simpatimu padaku?

iya. ia sebuah cinta palsu.

seluruh kata cinta, kata sayang, itu palsu

itu permata yang diperbuat dari plastik. semuanya plastik. tipu. plastik. tipu.

plastik. plastik. tipu. tipu. tipu. tipu. plastik.


aku seorang penipu, pe'lastik'

aku bangga menjadinya,
paling tidak,
aku bisa membahagiakan orang tanpa mempedulikan kebahagiaan sendiri

bahagia? masih ada lagi ke sekuman bahagia buatku? heh, tiada.

kan telah ku bilang, payah, aku payah untuk pergi dari golongan 'mati'
dan semangnya aku manusia mati. tiada perasaan. jiwa bocor dengan suka. mampat dengan duka.

No comments: