Thursday

Sebuah;


dan aku hadir, mengutip segala yang ditinggalkan.
dan aku, miskin tanpa ada lagi sesuatu.
yang aku tinggal, cuma ditinggalkan, cuma serpihan bahagia yang pengen aku peroleh tapi tiada mampu.

dan ia bukan lagi mungkin. dan ia adalah sebuah nyata,

parah. aku terluka lagi.
demi Tuhan, sakit sehingga aku terduduk, terlolong ditepi lorong.
aku terperdaya dengan kata halus. yang pada matinya, aku cuma bertemu dengan noktah yang tidak bertanda.

aku menghidu untuk neon. buat menerangi kemurungan jiwa yang sering meniup hening.
meneliti segala yang aku pernah nikmati.
menadah telapak dengan apa yang pernah aku genggami.

mencuba untuk mencari apa yang telah aku kehilangan.

kehilangan. ia adalah; sebuah kehilangan.
aku tersungkur, didalam kehilangan, digeruni sekelompok kedukaan. didalam kehampaan. dan ia seterusnya adalah;

sebuah kehancuran.

No comments: